Відомі такі різновиди
комунікативних технологій як пропагандистська, рекламна, політична,
переговорна, перформенсна, PR, релігійна тощо… Більшість із них
вивчають, аналізують, відшліфовують. Натомість мало афішують ще один
різновид, науково сформульований Дж.Брауном ще у 1963 р., а успішно
апробований значно раніше – і в часи Наполеона, і в міжвоєнний та
воєнний період більшовиками і нацистами, і вдало застосовуваний сьогодні
у ЗМК наших сусідів (РФ, Білорусь), та й у нас, в Україні. Цей різновид
– селективна комунікативна технологія.
Формула цієї технології більш ніж
проста: пропаганда плюс цензура. Г.Почепцов зазначає, що йдеться про
відбір і контроль інформації на користь певного погляду. Основні
принципи селективного контролю найкраще сформулював А.Гітлер у закритому
виступі перед 400 журналістами й видавцями (10.11.1938) (Es spricht der
Fuhrer. – Sigbert Mohn Verlag, 1966. –
...
Читати далі »